Røde manøvre IV er en essay-performance som utforsker forvoldelse i form av basslyder, video, koreografi og monologer. Den er en videreføring av verksserien med samme navn, som på ulike måter tar for seg retten til “opasitet” for utsatte grupper, å utforske kroppen som kjøtt, og en lek med virkemidler i kunsten som er ment å ‘berøre’ tilskueren.

Denne performancen er et samarbeid med kunstnerne Jo Mikkel Sjaastad Huse og Vilde Jensen.

 

Hamid Waheed er utdannet filmskaper og kunstner som tar i bruk filmmediet, så vel som skriving og performance. Arbeidene framhever bruken av karakterer og dramaturgi i utvida forstand. Begjær og skeivhet ligger til grunne for å utforske politiske, psykososiale forhold, i tillegg til spekulerende handlinger om tid, intimitet og vold. Han utforsker også hvordan historie gjengis og gjenoppstår i diverse medier og arkiver.

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Red Maneuvers IV is an essay-performance that explores inflicted harm through bass sounds, video, choreography, and monologues. It continues a series of works under the same title, which in different ways explores the right to “opacity” for marginalized groups, the body as flesh, and a playful approach to artistic tools meant to touch the viewer.

This performance is a collaboration with artists Jo Mikkel Sjaastad Huse and Vilde Jensen.

 

Hamid Waheed is a trained filmmaker and artist working with film, writing, and performance. His work highlights the use of characters and dramaturgy in an expanded sense. Desire and queerness are starting points for exploring political and psychosocial conditions, as well as speculative actions related to time, intimacy, and violence. He also investigates how history is represented and re-emerges through different media and archives.